söker extra tant

ja de skulle vara underbart med en extra tant som har tid och lust att umgås med mina barn!  dagens samhälle är verkligen inte uppbyggt för att vara två föräldrar som bägge borde jobba och samtidigt ta hand om sina barn. Det funkar rätt bra för oss när ja jobbar hemma. Men saker som tandläkare vetrinär läkare eller andra tider som det inte passar att ta med barnen på vad gör man då?. kanske i normala fall är barnen på dagis och föräldrarna smiter från jobbet.. Men så funkar de ju inte här.
så en extra tant som har lite tid över för min älskade små barn skulle ju inte vara fel! Sen så behöver iallfall mina små barn kontakt med generationen äldre. de ät nyttig. de lär och visar på ett helt annat sätt. Jag och mina syskon umgicks en hel del med mormor.  har många minnen av den tanten =) typ att anledningen att hon inte använde bilbälte var för att hon var för tjock =)
drömde en sådan mardröm inatt. att vi körde bil, saaben, jag barnen mange o två till. chaufören körde för snabbt och körde ut över kanten till en sjö som vi hamnade i.. Dock lyckades ja få ur barnen ut deras bilbarnstolar och ta oss upp till ytan. men fy så hemskt det var!,
Nu ska ja göra prutt ljud på mejjas mage och kolla Nickolas tomtens lärling.. mysigt.. Tuva snarkar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback