Gott nytt år då..

2 Januari, jag skulle börja jobba Mange skulle vara hemma med Lova i 6 månader. Fick vi det? Nej. Jävla skitställe till kommun detta är. De skulle vara så nöjda om vi var arbetslösa och inte jobbade som vi gör. Vad har kommunen för rätt att göra såhär egentligen, de menar på att de skickar sina skattepengar söder ut för att min chef är söder ut. Men hur många företag i övertorneå är de som har alla sina "rötter" i övertorneå`? Mange är ju anställd av ett kalix bolag tex.  Har sjukt god lust att säga upp mig och ta ett annat jobb bara för ett halvår så att Mange får vara hemma. Men de är ju frågan om de går att hitta ett annat jobb här i byn i ca 6 månader som inte är åt kommunen!? tipsa mig gärna!
huja nå nu försöka få ordning på vardagen igen då.. inte som vi tänkt oss men den måste ju fortsätta ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback