många tankar och funderingar

Har kommit hem från en liten tripp till Eskilstuna tillsammans med Tuva. Jätte skönt att bara ha en unge med. Opererade vänster handen den 19 oktober och skulle vara sjukskriven fram till 20 november, men så länge blir de dock inte. måste börja jobba på måndag av några anledningar. Men jag och tuva tog oss ner och hälsade på min farfar som börjat bli gammal. tråkigt men sant. jag kände att jag hellre träffar en levande farfar än att fara på en begravning. Så jag njöt av min vecka med farfar. Kanske sista gången jag träffade han.
Fick ju oxå en underbar vecka med min faster Eva och hennes man Roger och deras hundar Myra och Bobbo och katten Skorpan.
Men som vanligt när jag har varit söder ut så känner ja mig ännu mer "malplacerad" där jag nu bor. rent socialt.. älskar vårat hus och naturen, Men det sociala nätverket är inte tillräckligt stort. När man har småbarn är man ibland i behov av barnvakt.. vilket inte är lätt alla gånger när man har tre personer att fråga.
På onsdag ska vi till läkaren med Mejja, Nu ska vi äntligen kanske få svar på varför våran lilla piga inte sover som hon bör.  hoppas att vi kan bli lite klokare.  skulle vara så skönt om hon började sova iallfall 5 timmar i sträck om natten... som de är nu så är de tjorv ca 5-7 gånger varje natt.. vi är trötta.. allihopa.
OM några timmar är de dax för barngympa igen. skönt att låta barnen leka och springa av sig. och att träffa de trevliga föräldrarna.
Nå nu ska ja ta och lägga i en maskin tvätt. sen äta lite frukost och fixa och dona. Ska försöka tokmata lilla bää som blivit jäkligt smaler... måste få mer hull på han!

Kommentarer
Postat av: Ylva m flock

Vad härligt att veckan kändes bra! Den sociala biten är viktig men inte helt enkel när man flyttat... Hoppas att ni får ngt svar nu ang. Mejja. Du vet att du får ringa när du vill vännen. KRAMAR!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback