5 minuters metoden

japp den rekomenderade läkaren oss att testa med mejja. för att vi föräldrar inte lärt henne sova.  kändes som en skämt!  det är inte direkt den metoden ja är inrikttad på..
de gjorde iallfall prick test som inte visade något mot hund ägg soja och några till saker.
en intressant sak kom iallfall fram. den 3 november tog de gluten och laktos prov på mejja i början av december ringde de o sa att inget av proverna visade något att Mejja är helt frisk. Igår säger läkaren de första hon gör att gluten provet inte ens har kommit det  finns inte regestrerat någon stans. Hur har då våran kära vårdcentral kunnat meddela mig att gluten och laktos inte visade något?! riktigt frustrerande! vadå fel behandlade. så vi vet altså ännu inte om Mejja har problem med gluten.
just nu är ja så jäkla sur trött o irreterad.  kraven på en här hemma växer samtidigt som man ska sköta hemmet hundar ungar sig själv och sköta jobbet och vara trevlig och glad.. jag måste sätta mig vid datorn ett tag o skriva av mig. så frustrerande. vissa dagar känns de som att sambon ger en extra jobb.. och när jag ska lämna barnen till han en timme eller fler så är de "vänta lite" så han hinner fixa allt som måste göras. de som ja gör under tiden jag är med barnen.
önskar att min käre sambo kunde ta lite mera egna intiniativ. när vi pratar om detta så funkar de bra en vecka.. men sen är vi tillbaka på gamla hjulspår.  ok att ja kan ta över när han ska laga middag, men han tänker ju inte lågiskt när han ska laga mat då kan han göra kött och sås och sen komma på att just de potatisen måste ju koka länge..  och de är såååå frustrerande! eller så börjar han tömma disktmaskinen innan han sätter på potatisen. så de tar minst 30 minuter längre tid att få maten på bordet när han lagar middag.. och då blir de att ja tar över för vi är hungriga. fel eller inte de är frågan..
syskonkärleken är på topp på mina barn. hemkst! tuva är som en lite polis och mejja får inte ens göra ett enda misstag så är tuva där och slår henne. och när ja tar tuva i handen för att prata med henne så skriker tuva som en stucken gris och säger att ja inte får slå henne.. unge!
nu har ja fått skriva av mig lite.. skönt.. ska ringa till tant Jenny och prata lite oxå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback