galna kosso

varit till soukis ida me familjen o kollat när kossorna släps ut på vårbete. många tokiga skutt blev de av de stora djuren! vissa var enorma.

vi har ätit smörgåstårta (köpt) inte lika god som hemmagjord men gott ändå. tänkte promenera i värmen te konsum o ica för o handla men vi ångrade oss o tog bilen. vilket visade sig vara väldigt tur. för när vi kom hem o ja hängt upp tvätten hade ja 2,0 i socker.  smått skakig hela jag. tog ett tag o återfå normal standard på mig igen. fik i mig lite mat sen somnade jag. var helt slut.

planterade om växterna ida. de drack så vansinigt me vatten inne i kuvösen så ja satte ut dom i större lådor.. får se hur de tar sig nu.

gårdagen var en härlig dag.
vaknade vid halv åtta o vid 08,15 kom tuva med jackan o skorna o vi skulle ut hade hon bestämt. vädret var varmt men mulet så vi gick ut.  kom in först 8 på kvällen.  vi klippte klor på ute hundarna, klippte gräsmattan, tuva somnade på gräsklippar traktorn o sov i två timmar, ja skurade utsidan på fönstrerna alla utan tre som ja inte ens nådde till med extra  lång pinne. (högt hus?)  sen fixde vi grill picnic som födelsebarnet M hade önskat sig. packade allt o tuva i cykelvagnen o mötte backgatan , började cykla o allt gick bra tills elin o jag spurtade upp för en backe då min kedja hoppade av och slog en knut på sig själv. mange joxade där med den ett bra tag o tålamodet på de minsta började tryta. så vi lämnade mange o cyklen o vi for till tureholm fågeltornet o tände elden sen hämtade ja mange igen. sen åts de mat i över 1½ timme! jädra vad de åts men ändå så fick vi med mat hem. mysigt o gott. mange o backgatan cyklade hem  o ja gick runt sjön o hämta min cykel o gick till store vägen där mange plockade upp oss. Tuva hade somnat så hon fick sova vidare hemma sen. mange klippte bort min cykelkedja o nu inväntar vi en ny. han med att ligga o mysa på en filt i solen innan tuva vaknade.
tuva är så grymt nöjd när vi e ute!  Vi kom hem vid 3 tror ja eller fyra.   elin stina o kristina kom förbi en sväng o lekte me tuva. vi bestämde bastu  i vyöni så ja mange o tuva for dig. tuv hade jätte kul i bastun då hon fick plaska vatten hur mycket hon ville. o de behövdes verkligen! så skitig unge! mor o far hennes var inte så rena heller..

nåja hela dagen var jätte mysig  och dagen ida har nog varit lika mysig den. inte varit lika effektiva men vi har ändå tvättat våra täcken o sängkläder. borde ju tvätta kuddarna nu med =)

mange o tuva sover. ja har ju redan sovit.

Kommentarer
Postat av: Milo

Såg att du hade skrivit åt mig på facebook men jag såg det lite sent haha, jag är inte så hajj på den där sidan än! Du skulle ha skicka ett sms istället. :) Ses gärna nästa gång du är hitåt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback