Amma

Lova börjar bli stor. snart 8 månader.Hur gick det till? När blev min lilla bebis så stor. Kämpade igång amningen med henne då hon de första 4 dygnen fick sondmat och dropp. Inte var hon sugen på att amma då. Men efter mycket om o men så kom den igång och mjölkk i överflöd fanns. Lova åt ca var 4 timme och då åt hon i 5 minuter. Hon hade en kort period som två veckors bebis att hon gärna låg o ammade mellan 19-23. Men de slutade hon ju snart med. När hon började få mat just innan jul drog hon drastigt ner på de lilla hon redan ammat. Hon har kanske haft 4-5 nätter som hon typ maratonätit. men mestadels har de ätits för lite för min produktion.  Men nu har vi sen ett tag tillbaka pratat om att sluta amma. Mest för att de inte intresserar henne nå mer. Bara nattetid. och hon blir inte mätt på det längre.
Men de är jobbigt kännslomässigt att sluta amma. Helt plötsligt blir hon inte beroende av mig helt o hållet. de där sista navelsträngsbandet ska klippas.  Visst kan ja forstätta amma henne nattetid ett tag till, Men det gör både henne och mig trötta. hon somnar om jätte bra med bara tutte eller välling eller bara närhet. Och jag ska ändå hålla de andra barnen nöjda o glada om dagarna och då är sömnen rätt viktigt.Mitt lilla minsta barn. Säger inte sista för om vi får gåvan att lyckas med ett fjärde så ser ja fram emot det. Men jag har med Lova njutit extra mycket av varje dag. För man vet ju inte om de går lika bra en till gång. Lova o jag har något speciellt. Vi var bara hon o jag och barnmoskan när hon föddes. Det var bara hon o jag de första dagarna Då Mange var hemma med de andra älskade barnen. Hade en sjukt jobbig graviditet med Lova. kanske är de det som gör de så speciellt?
Lite tanktar såhär en torsdagskväll då även ja gråtit en skvätt över att Kronprinsessan blitt mamma! det slog mig att även en så "känd" person som Viktoria  får kämpa lika mycket som oss andra under en förlossning och de som kommer efter. det är stort att föda fram ett barn! oavsett vem man är! känd eller inte känd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback