mejja

ja oj va de var länge sen ja uppdaterade.. lovar ska bli skärpning.. men just nu så är Tuva dunderförkyd mange har fått ryggskott o mejja är mest nöjd =) jag har huvudvärk o svullen i halsen.. 

Mejja tittade ut 08-08-09 21,22, 4500 gram stor och52,5 cm lång. en rejäl tös men ändå så liten! förlossningen var riktigt rolig o hade skoj hela tiden! ändå gången de var lite jobbigt var på e4 mellan kalix o luleå då vi blev stående vid vägarbete. mange körde bilen mestadels för fort o inte ofta under 110. vi var på förlossningen i 2 timmar o 22 minuter sen kom hon.  helt lagom fort o man an inte bli less nå. ock blev vi kvar på bb lite längre. men ändå inte jätte länge. Mejja fick problem emd lågt socker två dagar gammal så  de var därför. men nu mår hon bra=) äter o växer som hon ska. Storasyster Tuva har blitt så stor o hon är så  snäll mot lillasyster.

hösten börjar komma krypande skönt tycker ja konstigt nog. brukar inte tycka om hösten. men det är som annorlunda denna höst. får ju uppleva den med  en pratglad promenad glad ett o halvt åring. då kan de ju inte bli bättre än bra. ser fram emot höstpromenader i vyöni med svärmor o barnen.. tuva är så duktigt på att promenera.

tänkte på en sak idag i bastun. bastade på morgonen eller förmiddagen jätte jätte skönt o börja dagen så. ska bli nya lördags saken att göra=)  men sen mamma dog så har ju mitt liv helt ändrat riktigt. dagen hon dog hade min syster just upptäckt att hon var gravid och hon visste att hon skulle ta bort den, men hon han ändå berätta för mamma att hon var gravid, mamma var dock inte så medvetande men tror nog hon förstod. Jag själv vart jätte avis att anna var på smällen. jag ville ju själv vara med barn. några veckor veckor senare så märkte vi att tuva låg i magen. anna  och jag var i samma vecka men anna hann ta bort sitt innan jag märkte. men iallfall så sen mamma dog så har ja varit gravid och själv blivit mamma till två små dockor. helt otroligt. men mamma saknas nå otroligt. vill ju att hon ska få se o höra hur hennes barnbarn växa upp.  en viktigt o väldigt älskad person försvann från mitt liv men ja har fått två nya älsklingar att älska, o jag älskar dom nog lite extra åt min mor med.   livet tog en ny väning. men o andra sidan har livet nästan varit perfekt om mamma hållt sig levande lite till för jag var ju dock gravid i vecka 7 när mamma gick bort.  så hon kanske visste..

nåja nu ska ja ta tuva och muta henne att vaa nöjd ett litet tag så ja kan fara till lövbiten o hämta hyrfilm.  mange ligger orörlig på golvet på spikmattan o han lär ju inte kunna ta sig upp därifrån.. kanske ska ja ta me tuva.. mejja ligger ju o sover..

kramar

Kommentarer
Postat av: anna



jag tror att lena visste att tuva var i din mage. mammor känner på sig sånt.

Kramar i massor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback