två år sedan

ida är de två år sedan ja o mange for me bilen te jönköping för att umgås me min mor.. som då hade opererat bort en hel del mag innehåll och hade  påse på magen (inte stomi) utan att de hon drack rann ut där.. hon fick få oxå börja med näringsdropp hela nätterna för att hon inte skulle svälta ihjäl.. hoja vad hon   fick genomgå mycket.  hon skulle fylla 48 nu i maj. och hennes sista födelsedag tillbringade vi med goda vänner i stadsparken och spelade minigolf o fikade. hon var så nöjd o mös hela tiden.  vilken energi hon hade vissa timmar.. andra timmar låg hon och såg så blek o "eländig ut". 
 har tänkt på henne mest hela tiden idag. nog mer än vanligt. men har kommit in i en sakna mamma period.  vill bara ringa o berätta allt som hänt o händer men inte går de.  finns självklart andra o ringa o prata med men de är inte samma sak. ens mamma kan man säga allt till. iallfall ja..  

himmelen är aldeles ljus rosa ute, jätte vackert. o när ja tänker tillbaka på vintern så såg jag inte många norrsken denna vinter.  många andra vackra saker men inget norrsken.. kanske såg ja två på hela vintern.


var och lämmnade saker på loppis i morse. alla clowner från min mormor. som bara stått i källaren o dammat. jag kände att ja var redo o släppa dom.. alla utan en.. som jag stoppad i fickan när ja väl kom dit.  loppisen funkar som så att man ställer upp sina prismärka saker på ett bord eller bås och sen kommer man o hämtar de som inte såldts om en vecka samt pengarna för de som såldts.  27 euro belatar vi för ett bord.  bara under den korta tid vi var där och packade upp så plockade tanterna på sig clowner o andra saker för säker 150 kr.  hopas att få sålt mycket. penarna ska användas till loppis i arcus hallen oså loppis i jönköping.

varit och tittat majbrasa me tuva o mange sen hem till några vänner o grillade lite. gott o kul folk.  alla förstår o pratar finska utan ja.. börjar vänja mig.. 

dagen var solig o fin o ja o svärmor o tuva planterade om fröerna som fått gro i 15 dagar. solroserna har blivit ca 015 cm höga..

nu ska ja ta o kola blodsockret o sen borsta tänderna o sova.. Tuva o mange sover redan. mange på g o bli sjuk.. ush..

godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback