Jobbigt


har en jobbig natt... 
igår var det den 10 maj. dagen då mamma fyllde 46. morgonen började inte så bra. hade plockat fram frukost o "tårta" åt mamma o oss andra o lagt presenter på bordet o vi skulle börja äta. men så mår hon dåligt o ligger i soffan o väntar på att sprutan ska hjälpa... Jag blir ledsen o går ut. äggen kokar o blir kokade i 20 minuter... möter mamma när ja kommer in o hon ser att ag är ledsen o samanbiten.. Mange sitter o väntar vid bordet o teet är upphält. o allt känns bara jävligt jobbigt...
Men efter ett tag så  artar sig frukosten. mamma blir glad över sina presenter. o de börjar kännas bättre...

I förrgår hade syster (den ena) planerat en överaskning till mamma.. fick efter en del luskade veta att de skulle ut på landet o se kalvarna springa ut på grönbete. Men under dagen har de visat sig att alla de andra syskonen var med men det var ingen som hade frågat om ja o mange ville följa med. kände mig jävligt överkörd. besviken. ledsen..

image3


Men senare på mammas födelsedag så lurade vi med mamma o co till stadsparken där vi spelade minigolf o fikade.. flertalet av de goa vännerna var med o det vart en lyckad kväll. jag medelade alla syskon vad som skulle göras men det var bara en som kom..

känner mig verkligen som de svarta fåret i familjen. jag är inte som de andra. ena systern o ja kan knappt prata med varandra. jag drog efter gymnasiet norr ut för att plugga. träffade en underbar kille o har du både hus o vovvar gemensamt. är det så konstigt att jag som alltid varit lite av en rastlös utpekad sak skulle kunna finna glädje o lycka i att flytta 140 mil.  jag gjorde ett  val. o ja ångrar det verkligen inte. men just nu känns det jävligt jobbigt.
livet o de vänner uppe i tornedalen gör mig glad.. jag trivs jag mår bra. känner mig stark..känner mig hemma..

men nu ikväll vid 01.50 så brast det. jag o mange gick o la oss. dröjde inte länge förens ja började gråta. o gråta o gråta o bara skaka. paniken växer. vad händer sen. varför. hur. vad. när. frågorna är många men svaren är få. o att våga säga frågorna som känns så djupt svåra är väldigt svårt. det går inte. livet är ingen dans på rosor. låg i mammas famn o lät tårarna falla. skönt men otroligt jobbigt. säger igen bara Varför!!!  vem ska ja ringa till sen när ja vill berätta något. man har bara en mamma.  o försvinner den kommer det aldrig någon åter.

nu ligger min älskling här brevid o sover.. snarkar som vanligt. men kanske drömmer han inte som vanligt. vet att detta är jävligt jobbigt även för han.

hör att det är fler än jag som är vakna i huset.... någon som gråter....


Kommentarer
Postat av: Anneli

Älskade gumman, jag önskar så att jag kunde hålla om dig o trösta dig. Jag vet att det inte går att ta bort smärtan. Jag säger till dig som jag har sagt till dom andra , att ni är så underbara mot mamma. O du vet att jag alltid finns här för dig. Jag är som mest bara ett telefon samtal bort.. Va rädda om varandra, sköt om dig. Puss & Kram

Postat av: Anneli

Glömde ju säga att bilden på er är så fin ♥

2007-05-11 @ 03:34:02
URL: http://blogg.expressen.se/illena/
Postat av: Anneli

Hej gumman.. Det va mysigt att prata med dig innan. Synd att vi inte hann träffas igen innan du åker. Men jag hoppas att ni kommer ner snart igen.. Se nu till att köra försiktigt så hörs vi när du kommer hem. Sköt om dig. Puss & kram ♥ U

2007-05-14 @ 00:51:34
URL: http://blogg.expressen.se/illena/
Postat av: Moster

God natt, Sov gott, Love you!

2007-05-14 @ 23:03:38
Postat av: Ylva

MÅNGA, MÅNGA, MÅNGA kramar till dig min underbara vän! Jag finns här för dig, när som helst på dygnets alla timmar. Kram Ylva

2007-05-15 @ 11:24:41
Postat av: Anneli

Hej gumman. Hoppas att du mår bra. Ringde till dig tidigare på kvällen, men du va väl kanske ute o jagade hundar eller nåt =)
Hörs igen snart.. Du vet att jag tänker på dig, o jag finns här för dig.
♥ U Puss & Kram

2007-05-25 @ 02:45:53
URL: http://blogg.expressen.se/illena/
Postat av: Anneli

♥♥♥

2007-05-27 @ 03:32:00
URL: http://blogg.expressen.se/illena/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback